De FIA heeft tussentijdse wijzigingen in hun sportreglement aangekondigd, waarbij een bepaald ontwerpkenmerk wordt verboden.
De Formule 1 2024 is een spannend seizoen geweest, zowel op als naast de baan De onrust bij Red Bull Climax in een ware kampioensstrijd.
F1-koppen: Hamilton activeert belangrijke Ferrari-schakelaar terwijl FIA-onderzoek tot voorzichtigheid leidt
Lees meer: De toekomst van Newbie werd geplaagd door de schok van de toetreding van een nieuw team
In de eerste seizoenshelft zijn er zeven verschillende winnaars geweest in veertien Grands Prix, terwijl McLaren-coureurs Lando Norris en Oscar Piastre allebei hun eerste overwinningen in de sport hebben behaald.
Uitstekende prestaties van de twee jonge coureurs voedden de strijd om het constructeurskampioenschap, waarbij het team uit Woking nu 42 punten achter Red Bull staat.
FIA verbiedt remsystemen
De RB20 van Red Bull was enigszins een teleurstelling, vooral sindsdien Avontuurlijke exploits Zijn voorganger won in 2023 21 van de 22 mogelijke Grands Prix.
McLaren, Mercedes en Ferrari wisten allemaal het gat met het team uit Milton Keynes te dichten met een briljant autoconcept. Belangrijke updates op belangrijke momenten in het seizoen.
De FIA houdt de ontwikkelingen van de auto's nauwlettend in de gaten, waaronder de flex van de voorvleugel, die afgelopen weekend met camera's werd gevolgd tijdens de Belgische Grand Prix.
Nu, te midden van overvloed Veranderingen in de spelregelsDe FIA heeft besloten om de asymmetrische remmechanismen die bij de komende Nederlandse Grand Prix na de zomerstop in gebruik zijn, te verbieden.
Het officiële reglement luidt nu: ‘Het remsysteem moet zo zijn ontworpen dat binnen elk circuit de krachten die op de remblokken worden uitgeoefend even groot zijn en in tegengestelde paren op een bepaalde remschijf inwerken.
“Elk systeem of mechanisme dat systematisch of opzettelijk asymmetrische remkoppels voor een bepaalde as kan produceren, is verboden.”
Hoewel het onduidelijk is of welk team dan ook dit type remsysteem gebruikt, wordt het beschouwd als een zeer effectief hulpmiddel voor het bestrijden van het conflict tussen onderstuur op lage snelheid en overstuur op hoge snelheid, problemen waar auto's met grondeffect vaak mee worstelen. .
Lees meer: Onderzoek naar 'misbruik' in de F1 leidt tot een officiële waarschuwing van de FIA-chef
More Stories
Manchester United heeft een schokkend zomeronderzoek gedaan om de Nederlandse sensatie te contracteren
Nederlandse boeren krijgen 14,5 miljoen euro na dalende grondprijzen
Nederlandse bank ING gaat klimaatbestendigheid omzetten in klanten