Nico Hulkenberg draagt dit weekend tijdens de Grand Prix van Nederland een speciale helm ter ondersteuning van Limb&Co, een Nederlandse liefdadigheidsinstelling die zich richt op de aanpak van lymfomen.
De Duitse coureur presenteerde zijn vernieuwde ontwerp op Zandvoort tijdens een mediadag met Prins Bernhard der Nederlanden en de Nederlandse Grand Prix-directeur Robert van Overdijk.
Exclusief wordt de helm van Hulkenberg direct na de race geveild, waarbij de hoogste bieder het gesigneerde item mee naar huis neemt.
Het geld dat via deze stichting wordt ingezameld, gaat rechtstreeks naar wetenschappelijk onderzoek om betere en effectievere behandelingen te ontwikkelen voor patiënten met lymfoom, een vorm van kanker.
Om nog meer aandacht voor de stichting te creëren zal op de helm van Hulkenberg ook het logo van de Limb&Co Foundation te zien zijn.
De Haas-chauffeur groeide op in Emmerich, Duitsland, net over de grens van de Nederlandse stad Nijmegen. Hulkenberg spreekt dus ook een beetje Nederlands en is verbonden met het land.
Laten we lymfoom bestrijden
Bij één op de vijftig mannen en vrouwen wordt tijdens hun leven lymfoom vastgesteld.
Alleen al in Nederland worden jaarlijks zo’n 4.000 nieuwe patiënten opgenomen, en dit aantal neemt toe.
Daarmee is lymfoom de derde meest voorkomende kanker bij kinderen en jongvolwassenen en de vijfde meest voorkomende kanker bij volwassenen in Nederland.
Ondanks intensieve behandelingen overlijden in Nederland jaarlijks ruim 1.000 patiënten aan de gevolgen van deze ziekte.
Lymfoom heeft nog steeds minder aandacht en onvoldoende goede behandelingsopties.
Lymph&Co richt zich op lymfomen en financiert wetenschappelijk onderzoek naar de beste en meest effectieve behandelmogelijkheden.
Bernhard von Orange is een overlevende van lymfoom en oprichter en president van Limb&Co.
More Stories
Manchester United heeft een schokkend zomeronderzoek gedaan om de Nederlandse sensatie te contracteren
Nederlandse boeren krijgen 14,5 miljoen euro na dalende grondprijzen
Nederlandse bank ING gaat klimaatbestendigheid omzetten in klanten