september 8, 2024

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

FAA onderzoekt Boeing 'Dutch Roll'-incident  Hier is een tijdlijn van de toenemende problemen van het bedrijf.

FAA onderzoekt Boeing 'Dutch Roll'-incident Hier is een tijdlijn van de toenemende problemen van het bedrijf.

Nadat de 737 Max een ‘Nederlandse rol’ had ondergaan, heeft de Federal Aviation Administration nog twee onderzoeken naar Boeing geopend – en onderzoekt zij hoe namaak titanium in sommige Boeing- en Airbus-vliegtuigen terecht is gekomen.

Boeing wordt sinds begin 2024 steeds strenger onder de loep genomen en werd medio april tijdens een hoorzitting in de Senaat gedwongen te getuigen over de vraag of de bedrijfscultuur van het bedrijf bij het maken van de 787 Dreamliner- en 777-vliegtuigen prioriteit gaf aan geldbesparende maatregelen boven veiligheid. .

In mei ondervond een zuidwestvlucht van Phoenix naar Oakland een Nederlandse rol halverwege de vlucht op 32.000 voet. Er is sprake van een Nederlandse rol wanneer de staart van het vliegtuig wegglijdt en het vliegtuig tegelijkertijd heen en weer begint te schommelen, waardoor de stabiliteit van het vliegtuig wordt aangetast, het vliegtuig uit koers wordt geworpen of het erg moeilijk wordt om te draaien. Dit is een zeldzame situatie, maar piloten zijn getraind in hoe ze hiervan kunnen herstellen.

Tijdens de vlucht van 25 mei raakten geen passagiers of bemanningsleden gewond.

Een voorlopig rapport Een eenheid die back-upstroom leverde, werd beschadigd door de FAA het roerHet regelt de rotatie en stabiliteit van het vliegtuig.

Afzonderlijk, Dat meldt de New York Times Op 14 juni bleek uit een recent onderzoek naar leverancier Spirit Aerosystems dat namaak titanium, verkocht met valse documentatie, werd gebruikt om onderdelen te maken voor Boeing- en Airbus-jets. Het is niet duidelijk hoeveel vliegtuigen gesmeed titanium bevatten en wat dit zal doen met de structurele integriteit van het vliegtuig.

Boeing heeft geantwoord dat de meeste van zijn vliegtuigen zijn getest en nog niet zijn getroffen. Tot de vliegtuigen waarvan wordt gezegd dat de componenten tussen 2019 en 2023 zijn gebouwd, zijn onder meer enkele Boeing 737 Max- en 787 Dreamliners.

READ  Nederlandse giganten gaan 'goedkope' transfergesprekken voeren voor de geblesseerde Barcelona-verdediger
  • De Seattle Times Een tweede klokkenluider van Boeing overleed plotseling nadat hij twee weken in het ziekenhuis had gelegen aan een infectie. Joshua Dean beschuldigde Boeing-leverancier Spirit Aero Systems ervan productiefouten van het Boeing 737 Max-model te negeren voorafgaand aan de sluiting in 2023.

  • FAA maakt bekend Onderzoek Een bijna-ongeluk op LaGuardia Airport met een Southwest Airlines 737 op 23 maart.

  • Een Boeing 737 van Southwest Airlines maakte een noodlanding op Preston Smith International Airport vanwege een kleine brand in de linkermotor.

  • Boeing betaalt Alaska Airlines $ 160 miljoen Om het verlies te dekken dat de luchtvaartmaatschappij heeft geleden als gevolg van de explosie van een deurplug halverwege de vlucht.

  • FAA kondigt een onderzoek aan naar claims van de nieuwe Boeing-klokkenluider, ingenieur Sam Salepour, die aan de 787- en 777-vliegtuigen werkte. Hij was bang dat de vliegtuigen niet goed in elkaar waren gezet en dat de vliegtuigen na jarenlang gebruik in de lucht zouden breken.

  • United Airlines Boeing 737 Max 9 straalvliegtuig maakt een noodlanding Het kostte het bedrijf 200 miljoen dollar In de eerste drie maanden van het jaar.

  • Tijdens de hoorzitting in de Senaat riepen wetgevers verschillende luchtvaartveiligheidsexperts en voormalige Boeing-werknemers op om te getuigen. Getuige Sam Salepour, een kwaliteitsingenieur van Boeing, beweerde dat het bedrijf alle problemen negeerde die hij met de 787 signaleerde en dat hij “onderworpen was aan geweldsdreigingen van mijn supervisor” nadat hij zich had uitgesproken.

Lees meer van de Associated Press: Boeing is onder toezicht van de Senaat gekomen tijdens onderzoeken naar de veiligheidscultuur van de vliegtuigbouwer

  • De FBI onderzoekt een vlucht van Alaska Airlines in januari waarbij tijdens de vlucht een deurplug ontplofte – en passagiers kregen te horen dat ze ‘het slachtoffer van een misdrijf konden zijn’.

  • Bij de 737 Max-productaudit van de FAA zijn verschillende gevallen aan het licht gekomen waarin Boeing naar verluidt niet voldeed aan de eisen voor productiekwaliteitscontrole.

  • Bij twee afzonderlijke incidenten verloor een Boeing 777-200 een wiel bij het opstijgen vanuit San Francisco en gleed een Boeing 737 van de landingsbaan na de landing in Houston.

  • De week daarop pleegde een prominente Boeing-klokkenluider – voormalig werknemer John Barnett – zelfmoord terwijl hij in Charleston, SC, was voor een rechtszaak tegen Boeing.

  • Minstens 50 mensen raakten gewond toen een Boeing 787 Dreamliner een duikvlucht maakte tijdens een vlucht van Sydney naar Auckland, Nieuw-Zeeland, dezelfde dag dat een Boeing 777-vlucht vanuit Sydney moest terugkeren vanwege onderhoudsproblemen.

  • Een andere Boeing 777 moest een noodlanding maken op de internationale luchthaven van Los Angeles nadat piloten een lekke band hadden gemeld.

  • Een Boeing 737 die later die week vanuit San Francisco vertrok, miste een paneel tijdens een inspectie na de vlucht.

  • Boeing klaagt Virgin Galactic aanBeschuldigd van het stelen van bedrijfsgeheimen.

  • Dat heeft Boeing-CEO Dave Calhoun bekendgemaakt Hij zal aftreden Aan het eind van het jaar. Stan Diehl, CEO van Boeing Commercial Airplanes, gaat met pensioen en Boeing-voorzitter Larry Kellner zal niet worden herkozen als bestuursdirecteur.

  • Een Boeing 777-vlucht van United Airlines van San Francisco naar Parijs werd vanwege motorproblemen omgeleid naar Denver.

  • Een Boeing 787 van United Airlines op weg van Tel Aviv, Israël naar Newark, NJ, maakte een noodlanding op de Stewart International Airport in New York vanwege ernstige turbulentie. 7 passagiers werden naar het ziekenhuis gebracht en 15 werden ter plaatse behandeld aan hun verwondingen.

  • Een Boeing 737 Max 9-jet van Alaska Airlines op weg van Honolulu naar Anchorage, Alaska, werd gedwongen terug te keren nadat een defecte wastafel in de badkamer de cabine onder water had gezet.

READ  Denzel Dumfries werd de ster die langs Nederlandse verdachten liep | Euro 2020

Klokkenluiders, klokkenluiders en een DOJ-onderzoek: Lees meer over de ongelukken met Boeing in maart op Yahoo News

Lees meer van BBC News: De passagier beschrijft dat hij op vlucht 1282 van Alaska Airlines zat

Lees meer van Reuters: Amerikaanse wetgevers geven de FAA de schuld van de crashes van de Boeing 737 Max

“We zijn bewust [about Boeing] Vijf jaar lang”, zegt Mark Bekram, vader van een van de slachtoffers van de vlucht van Syrian Airlines. vertelde NPR In de maand maart. “Ik denk dat de rest van de wereld eindelijk wakker wordt van het feit dat dit geen geïsoleerde incidenten zijn.”

Boeing heeft sinds 2018 miljarden dollars aan schikkingen betaald, en het bedrijf en zijn leidinggevenden hebben in januari 2021 een overeenkomst tot uitgestelde vervolging gesloten met het ministerie van Justitie, wat tot nu toe heeft geholpen strafrechtelijke vervolging te voorkomen.

Boeing betaalde 1,77 miljard dollar aan restitutie aan klanten van luchtvaartmaatschappijen, 243,6 miljoen dollar aan strafrechtelijke boetes en 500 miljoen dollar aan compensatiefondsen voor familieleden van slachtoffers van de crash. Dat meldt CNN.

A FAA-gemandateerde panelbeoordeling gedurende het hele jaar bekritiseerde de veiligheidscultuur van Boeing en vond dat leidinggevenden en werknemers zich niet aan de veiligheidsnormen hielden, zo blijkt uit een rapport dat in februari werd uitgebracht. Uit het onderzoek bleek ook dat veel werknemers bang waren voor vergelding als ze zich zouden uitspreken.

READ  De nieuwe Nederlandse wet voorziet in negen weken ouderschapsuitkering