september 16, 2024

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Mercedes onthult de fout van Lewis Hamilton die de Nederlandse GP-strategie verpestte

Mercedes onthult de fout van Lewis Hamilton die de Nederlandse GP-strategie verpestte

Technisch directeur James Allison van Mercedes heeft onthuld dat dit hun plan was voor Lewis Hamilton tijdens de Grand Prix van Nederland, maar een lock-up dwong hen een ongeplande route te volgen.

Hamilton ging met een goed gevoel de Nederlandse GP in, nadat hij twee van de laatste drie races had gewonnen en overwinningen op Silverstone en Spa had behaald, maar zorgde voor een nare verrassing op de Nederlandse GP-kwalificatiedag in Zandvoort toen Hamilton geschokt was door de uitschakeling in Q2. Tot overmaat van ramp zakte hij drie plaatsen om Sergio Perez te blokkeren.

De lock-up van de Nederlandse GP van Lewis Hamilton leidt tot 'herstelstrategie' van Mercedes

Hamilton begon de race op de zachte band en maakte al vroeg een sterke vooruitgang naar de top 10 voordat hij in ronde 24 overschakelde op de hardere band. Hamilton keerde in ronde 49 terug naar een andere softs, hoewel Allison tweede werd. Beëindiging maakt geen deel uit van het plan.

In plaats daarvan moest Hamilton helemaal doorrijden op die hardere banden, maar een lock-up beschadigde ze en maakte een extra pitstop noodzakelijk, een strategie die minder competitief was dan ze oorspronkelijk hadden gepland.

Hamilton racete terug naar P8 en eindigde één plaats achter teamgenoot George Russell.

Gevraagd als onderdeel van de Nederlandse GP-debriefing van Mercedes of de zacht/medium/zacht-strategie beter zou zijn geweest voor Hamilton dan de harde voor die middellange etappe, antwoordde Allison: “Ook al ziet het eruit als een harde band, het is waarschijnlijk de beste band. Race.

Lees meer over de nieuwste Mercedes-praatpunten

👉 Helmut Marco duikt in de 'verhalen' van Toto Wolff te midden van de spanning van Christian Horner over Jos Verstappen

READ  Voetbalkritiek scherpt Nederlandse spelers aan terwijl experts wegen | Mighty 790 KFGO

👉 F1 2024: racestatistieken tussen teamgenoten

“De echte vraag is: zou één stop beter zijn geweest dan twee stops? Als je één stop gaat doen, vanaf de plek waar Lewis begon, was zacht de juiste keuze voor de eerste etappe, omdat we daar wat terrein konden winnen. Dan is het lastig om af te ronden.

“Dat was een strategische keuze. En vanaf dat moment tot het einde van de race was het absoluut moeilijk om de juiste band te vinden. We moesten die strategie echter opgeven omdat Lewis een lock-up kreeg, de band beschadigde en de auto afremde.

“Dan zitten we op dat punt in de herstelstrategie en moeten we twee stops maken. Soft was onze beste optie om de race uit te rijden.

“Maar zacht/hard/zacht, zacht/medium/zacht, die beide niet concurrerend zijn in vergelijking met zacht/hard, wat onze beoogde strategie is. De tweede stop was eigenlijk een functie van herstellen van die lock-up, omdat het tempo dat hij had op de hardere band vóór de lock-up erg competitief was.

“Toen hij eenmaal al die achtermarkeringen had verwijderd, reed de auto geweldig en zou het goed met hem zijn gegaan.”

Hamilton en Mercedes staan ​​dit weekend weer tegenover elkaar in Monza, waar Hamilton met vijf de meeste overwinningen deelt met Michael Schumacher.

Lees volgende – Vijf grote Italiaanse GP-vragen: Ferrari's thuiskansen, Williams' Colabinto-raadsel en meer