september 8, 2024

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Onderzoekers zeggen dat het vliegtuig van Southwest Airlines structurele schade heeft opgelopen na 'dutch roll'

Onderzoekers zeggen dat het vliegtuig van Southwest Airlines structurele schade heeft opgelopen na 'dutch roll'

A Boeing 737 Max Nadat het vliegtuig naar binnen ging, raakten delen van de structuur beschadigd Een “Nederlands Broodje” tijdens een vlucht van Southwest Airlines vorige maand, zeiden Amerikaanse onderzoekers vrijdag.

Het incident vond plaats op 25 mei toen het vliegtuig van Phoenix naar Oakland, Californië vloog op een hoogte van 34.000 voet. Zuidwesten Niet aangekondigd Nationale Raad voor Transportveiligheid Vanaf 7 juni over de rol of schade van het straalvliegtuig, aldus de NTSB.

“Naar aanleiding van het incident voerde SWA onderhoud uit aan het vliegtuig en ontstond er schade aan structurele onderdelen”, aldus de veiligheidsraad.

Volgens het NTSB-advies was het incident ernstiger dan eerder bekend was, maar luchtvaartexperts zeiden dat het te vroeg was om het zeker te weten.

Een Nederlandse rol is een combinatie van gieren, of zijwaarts glijden van de staart, en vliegen met op en neer rollende vleugels. De naam komt van de ritmische, zwaaiende beweging die lijkt op het populaire kunstschaatsen. Nederland.

“Het maakt deel uit van de aerodynamica”, zegt John Cox, een voormalig piloot en nu adviseur voor luchtvaartveiligheid. “Wat je achterin voelt, is dat het vliegtuig een beetje tegen de muur hangt.”

Piloten trainen om te herstellen van een Nederlandse rol, en de meeste moderne vliegtuigen hebben een apparaat dat een gierdemper wordt genoemd en dat de situatie kan corrigeren door het roer aan te passen. A Eerste rapport Door Federale Luchtvaartadministratie Nadat de Southwest-vlucht was geland, werd schade ontdekt aan een eenheid die de noodvoeding voor het roer regelt.

De schade werd omschreven als “aanzienlijk”.

READ  Nederlandse herdenkingsmunten eren de reddingsorganisatie

Cox zei dat er mogelijk structurele schade is ontstaan ​​aan de staartvin van het vliegtuig, waar de krachtbronnen zich bevinden. Hij was in de war dat de back-upeenheid beschadigd zou raken omdat deze normaal gesproken niet zou worden geactiveerd tijdens een Nederlandse rol.

Cox zei dat de tweerichtingszwaai van de Nederlandse rol een gevaarlijke gebeurtenis was bij eerdere Boeing-jets, maar niet bij de 737 vanwege ontwerpwijzigingen.

Boeing “737-vliegtuigen zijn niet gevoelig voor overmatige Nederlandse rol. Het ontwerp van het vliegtuig is (zodanig dat) als je niets doet, het vliegtuig op natuurlijke wijze de Nederlandse uitrol zal verzachten”, zei hij. “Op oudere modelvliegtuigen – 707’s, 727’s – kan het oplopen tot het punt waarop je verliest de controle over het vliegtuig.”

De NTSB zei dat het gegevens had gedownload van het vliegtuig, A Boeing 737 Max8Dit zal onderzoekers helpen de duur en ernst van het incident te bepalen.

Onderzoekers weten niet precies wat Piloten De cockpitvoicerecorder werd echter na twee uur overschreven.

De piloten herwonnen de controle en landden in Oakland. Er waren geen gewonden in het vliegtuig met 175 passagiers en 6 bemanningsleden.

De NTSB zei dat het verwacht binnen ongeveer 30 dagen een voorlopig rapport over het incident uit te brengen.